Alla inlägg under april 2011

Av madicken - 27 april 2011 09:53

  Det var väl inte den bästa födelsedag jag har haft, men inte den sämsta heller. Matte fyller år om ett par dagar och då ska vi fira bättre, säger hon.

Jag fick kycklinglever! Då blängde jag på matte och undrade var min oxfillé var...

Vet du vad oxfillé kostar, säger matte. Struntar väl jag i. Det är inte jag som betalar. Inte fick jag någon champgagne heller, men jag fick dricka ur mattes vattenglas med isbitar i. Det var fräscht och gott. Så vill jag ha det i fortsättningen. Ut med vattenskålen av plåt och sätt dit en av kristallglas. Den ska fyllas på tre gånger om dagen med kallt vatten och isbitar. Nu vill jag se en sådan skål där 1 maj, matte!

Det här med champagnen hade jag inte tagit så hårt om det inte var för att matte spillde ut drink på golvet, vänder sig till mig och utbrister...

-Madicken, slicka!

-fy farao!

Av madicken - 25 april 2011 15:23

I morgon är det en stor dag. Då fyller jag 8 år. Undrar vad jag får för fina presenter. Jag är såååå nyfiken. Kanske jag  får en alldeles egen tårta också. Jag önskar mig en ny gummibebis. Den gamla börjar bli lite utsliten. Kanske dom är svåra att få tag på, men dom får väl anstränga sig lite.

Egentligen har jag fått en bra present redan. Jag har blivit av med snurrfjanten Trulsan. Hon har flyttat till "dal". Nu hoppas jag hon stannar där. Hon var väldigt jobbig, för hon får all uppmärksamhet hela tiden när hon springer där och fjantar omkring med sin boll. Till och med matte sitter där och kastar åt henne. Dom kan kasta leksaker till mig i stället.

Nu ska jag gå och vila mig lite och kanske få lite trevliga drömmar om morgondagen.

Av madicken - 23 april 2011 10:08

  Vill bara önska er alla som läser min blogg en glad påsk!

I går skulle matte flytta till Dalarna. Har ni hört något så knäppt? Det vet väl alla att hon älskar Vargön över  allt annat. Nu har jag tagit ur henne de idiotiska villfarelserna. Att den människan aldrig ska lära sig. Tänk alla underbara grannar som vi har på den här gården. Nu blir det sommar också och då blir det ofta en "lille en" på någon altan. Sånt går ju inte att missa förstår du väl matte! Och JAG vill då inte ha någon HUSSE. Fy attan!

Av madicken - 22 april 2011 15:11

  Nu är det påsk och fint väder. jag får vara ute hela dagen och det är trevligt.

Jag skäller allt vad jag kann på allt som rör sig. Inga andra hundar hava tillträde till mitt revir. Gamlematten var här med sitt hundkräk i dag och kan ni tänka er....hon fick åka på mattes elmoped, medan jag bara får sitta i korgen som någon nedstoppad grönsak. Här får ni en bild på Brenda så ni kan se själva. Min motorcykelmössa fick hon låna också. Den kan hon behålla!


gps

Av madicken - 20 april 2011 13:23

Om matte inte vet vad mms och iphone är, så kanske hon inte heller ska skaffa en gps. På posten kom det i alla fall en sådan manick. Till gps-en hörde en liten skiva som hon inte vet vad hon ska göra med. Det följde också med en sladd. Hade nu denna sladd varit lite längre, så hade hon inte behövt gps-en för då kunde hon följt sladden tillbaka när hon ska gå hem. Då går hon ju inte vilse.

En tanke som slog mig är att hon ska ha gps-en på elopeden. Kan det vara möjligt?

Så säger hon att vi ska åka ut med elopeden och att jag ska följa med. Vi kommer ju att köra rätt in i blåfjell! Men det är ju påsk, så vi tar väl blåkulla på vägen då.

Det finns ju andra sätt att hitta. man kan lägga färgade stenar när man går ut och sedan följa dem när man ska tillbaka. Frågan är hur man hittar dit man ska, för tillbaks kommer man nog alltid. Jag klarar mig alltid. värre är det med matte, för hon har en så dålig nos. Hon kan inte nosa sig fram här i världen. Det kan jag!

Av madicken - 18 april 2011 09:31

Jag har sagt det förut och jag säger det igen...matte är korkad!

När vi lagt oss i går kväll surrar det i mobilen och matte får ett mms.

När hon inte kunde hålla sig längre så sätter hon på datorn och slår in koderna som står i meddelandet. Nu förväntade sig matte att mms är en rörlig film eller någon som skickat foto, så hon ser med spänd fram emot filmen. Hon viskar i mitt öra att det kan vara....

hon tror hon har fått en lite småsnuskig film, kan jag avlöjs så här i förtroende. Matte är 59 år och ser ut som barbamamma. Så tror hon att någon skickat en småsnuskig film till henne. Jag säger bara HERREGUD!

Matte vet inte vad en iphone är heller. Hon vet i stort sett ingenting om nya prylar som dyker upp här i världen. Hon har nog fastnat i 70-talet eller någonstans på vägen till år 2000.

snuskig film, fniss fniss fniss....

Av madicken - 16 april 2011 13:16

  Min matte älskar storpudlar säger hon. Nu är jag ingen pudel och inte är jag stor heller. Nu får jag gå omkring och se ut som en minipudel med papiljott-öron. Var ska detta elände sluta?

Lördag är det också. Ska jag behöva se ut så här när det är helgmys?

Jag tycker hon ska ta ett snack med dom på vovve-chatten. Där finns en som heter just "storpudlar" så kanske dom kan tala om för henne hur en pudel ser ut!

Annars är jag rätt så förtjust i rosa, men matte, för guds skull!!!!

Puben är öppen i kväll. Det kanske är så att jag ska få följa med dit och få mig en öl. Vågar jag det? Tänker på hur det slutade förra gången jag drack öl.

Av madicken - 15 april 2011 11:35

  Till minne av Daisy


Det är väldigt dystert här i dag. det ligger snorpaper överallt och matte bara gråter.

Daisy är i regnbågslandet. Det var det där lilla elaka kräket som flög på mig och tänkte döda mig vid några tillfällen, men det är ju glömt och förlåtet. *Efter det hamnade jag ju hos min nya matte och här är det ju så lugnt och skönt, så det gjorde inget daisy! Jag hoppas du blir född till lejon i ditt nästa liv, så du får hoppa på och ha ihjäl så många du vill.

Vi skulle gå ut och gå en promenad, men vi sjuter hela tiden på det. Kan man få sig en liten hutt tro? människorna tar sig ju "en lille en" ibland, kanske jag också skulle prova.

Skickar en stor blöt pusslick till gamlematten, det kan hon behöva i dag.

kraaaaaam maria.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards