Alla inlägg under juni 2011

Av madicken - 23 juni 2011 14:01

trevlig midsommar! känner mig faktiskt rätt så nöjd. Hoppas det blir något riktigt mumsigt att äta, för sill vill jag verkligen inte ha. Matte försöker stoppa i mig penicillin varje morgon och kväll. Jag försöker lura henne så mycket det går. Låtsas svälja pastejbiten, men sedan går jag allt och spottar ut den någonstans när hon inte  ser. Tyvärr håller hon väldig koll på mig, så när jag  tror att jag lyckats lura henne så får jag en tablett mosad i hundmat i stället. Har ni något tips hur man ska klara sig undan det här? så ska jag be att få slippa åka omkring i den här korgen i helgen! Jag har fyra ben att gå på. Matte har bara två, haha

Av madicken - 22 juni 2011 17:34

jag har yppandeförbud! jag får inte tala om vad som händer här. Det är nästan som på vovve-chatten. Man får inte prata snusk, religion eller politik på den sidan. Men svära får man göra lite lagom. Jag svär inte. Jag bara skäller. Skäller på det mesta faktiskt.

I alla fall förstod jag  att matte pratade i mobilen med någon hon tycker väldigt mycket om. Det hördes på snacket, om man säger så. flamsade och bar sig åt. Jag tror till och med hon stämde träff. Ett lurigt telefonsamtal var det i alla fall.


Matte försöker lura i mig penicillin genom att stoppa det i pastej. Det gick jag på en gång. Jag är väl inte korkad heller. I morse låtsades jag svälja den och matte berömde mig och sa att jag var duktig tjej. Sedan gick jag in i sänkammaren och spottade ut pastejen med penicillinet och allt. haha, där fick hon.

Tyvärr hittade hon den på mattan och då rörde hon ner den i en tesked med hundmat. Där gick det inte att backa. Hon gav sig inte förrän jag ätit upp.

Nåt fult vill jag säga nu....

Av madicken - 17 juni 2011 14:18

Nu har jag varit hos veterinären och det var inte alls farligt. Det värsta var väl att jag fick åka i korgen till elopeden dit. Så dyrt som det är med veterinär så kunde väl matte tagit en taxi, det hade ju varit en spott i havet, om man säger så. Jag sov ju när dom fixade i ordning min mun och nu är alla tänder vita och fina. 7 tänder fick dom dra ut. Eller fem kanske man ska säga, för två lossnade väl mer eller mindre av sig själv. I vilket fall som helst har jag inte många tänder kvar. Det här är illa när jag vill bitas. När vi skulle åka hem berömde veterinären mig och sa att jag varit såååå duktig. En lugn och fin hund sade dom till matte. Så stolt jag blev!

När jag kom hem var jag jättehungrig, men jag fick vänta på maten några timmar. Det fick väl gå. Sedan vräkte jag i mig massor med mat! Jag är fortfarande lite trött och slö i dag, men matte och jag slappar ihop. Om en stund ska vi ha fredagsmyyyys. Gamlematten kom med små fina tuggben till mig. Dom smakade väldigt bra.

Av madicken - 16 juni 2011 08:42

I dag är jag hos veterinären. jag ska tala om för er i morgon hur hemskt det var. Inför det här besöket har jag fått bada och kammas. Ett himla "donande" hit och dit. I går kväll fick jag ingen mat! Matte åt ett äpple i sängen, då blev jag så sugen att jag  var nära att knycka äpplet. Gamlematten maria tyckte dom kunde kapa av en centimeter på tungan när jag ändå är hos veterinären för mina tänder. Är hon riktigt klok den människan eller?

Så hörde jag matte prata med sin väninna.

hon sa: Madicken ska till veterinären i morgon och opereras,,,,nä, hon ska inte operereras, det får jag inte säga för maria (gamlematten) hon ska bara fixa  sina tänder. Hon har nästan inga förut, så nu blir det väl inga kvar.

då blev Ann helt tyst....

-men hon klarar sig bra ändå, utan tänder...

Då blev Ann änndå tystare...men säger efter en stund:

-sätter dom in stifttänder eller brygga eller  nåt sånt då???

Nej nej nej, säger matte då, hon får ju klass, det är sån där hundmat som är geggig och bara går att svälja.

 

Då utbrister Ann i världens gapskratt och säger:

-Jag trodde det var maria som skulle dra ut tänderna!

Sedan skrattade dom bägge två så tårarna rann.

Är det nåt att skratta åt?!?! Kan ni tänka er stackars mig utan tänder!

Av madicken - 11 juni 2011 10:01

I går var det fest. då blev jag förpassad till hundsängen. Tyckte faktiskt att jag kunde få sitta i mattes knä. Vad händer sedan? Jo, matte drar i väg med sin el-cab till pubben. Hon var borta i flera timmar. När hon kom hjem snakke hun norsk! va? När hon var borta så länge så blev jag nödig och bajsade i badrummet. Det kunde hon ha. Det roligaste var att hon trampade i bajsen. Trodde hon skulle bli riktigt sur på mig då, men vet ni vad som hände?! Hon sitter där på toa och torkar av foten med våtservetter och sjunger "oh my god, oh my god, what a wonderful suprise! Hon slängde upp altandörren också och gick och lade sig utan att kolla om jag kommit in, så jag gick därute länge och nosade omkring. När jag kom in igen var jag mer än våt. Då kröp jag ner bakom hennes nacke. hehehe

Nu tycker jag hon ska gå och stänga altandörren för det är svinkallt här. Sedan kan hon hänga sina brallor på tork, för dom är pissvåta. Det regnade i natt. Skulle inte skada om hon städade upp efter festen också, men hon sitter bara i sin mysfotölj och ler fånigt. och matte....det heter hund, inte bisha!

Av madicken - 11 juni 2011 10:01

I går var det fest. då blev jag förpassad till hundsängen. Tyckte faktiskt att jag kunde få sitta i mattes knä. Vad händer sedan? Jo, matte drar i väg med sin el-cab till pubben. Hon var borta i flera timmar. När hon kom hjem snakke hun norsk! va? När hon var borta så länge så blev jag nödig och bajsade i badrummet. Det kunde hon ha. Det roligaste var att hon trampade i bajsen. Trodde hon skulle bli riktigt sur på mig då, men vet ni vad som hände?! Hon sitter där på toa och torkar av foten med våtservetter och sjunger "oh my god, oh my god, what a wonderful suprise! Hon slängde upp altandörren också och gick och lade sig utan att kolla om jag kommit in, så jag gick därute länge och nosade omkring. När jag kom in igen var jag mer än våt. Då kröp jag ner bakom hennes nacke. hehehe

Nu tycker jag hon ska gå och stänga altandörren för det är svinkallt här. Sedan kan hon hänga sina brallor på tork, för dom är pissvåta. Det regnade i natt. Skulle inte skada om hon städade upp efter festen också, men hon sitter bara i sin mysfotölj och ler fånigt. och matte....det heter hund, inte bisha!

Av madicken - 8 juni 2011 15:44

jag hörde allt när matte pratade i telefonen. Hon ringde veterinären och beställde en tid nästa vecka. Jag ska ta tandsten och vill det sig riktigt illa så har jag inte många tänder kvar efter det besöket. då kan jag inte bita folk i benet längre. Nu har matte åkt i väg till affären och köpt fralla och ost. Lämna mig här med den fruktansvärda ångesten. Ni förstår vad jag menar va? Hur många gillar att gå till tandläkaren. Matte har inte varit där på 20 år, men mig kan hon skicka dit utan att fråga. Nu får jag ju visserligen sova, men det tycker jag att jag gör tillräckligt här hos den tråkiga pensionären.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards