Alla inlägg under augusti 2011

Av madicken - 4 augusti 2011 09:56

ja, nu är det allt ett himla tjatande på mig. Blogga säger mina vänner. Men ni förstår, det är inte alltid som "andan faller på". Man blir ju lite trött  i värmen. Matte passade på att bada mig när det var som varmast  för jag skulle få lite svalka i pälsen. Nu är jag inte hund längre. Nu är jag ren!

Gamlemattens hund har varit här när dom åkte ut med sitt hus på hjul. Det var ju inget vidare, för matte kliade och klappade henne lika mycket som mig. Men min plats i sängen skulle hon bara vågat röra. då jä....

Jag måste bara tala om att matte blev helgalen några dagar. Galen är hon ju förut, menar jag. Hon fick för sig att hon skulle ha semester, så hon kröp in i ungarnas tält här på gården och tog en vinflaska med sig. Nästa dag åkte hon till "ankedammen" och satt där och glodde på en fånig fontän. Slutligen på onsdagen så tog hon elopeden och försvann i flera timmar. Hon måste åkt långt. Semester sa hon och flinade. Hon hade med sig en hel korg med burkar och flaskor som klirrade. Hon drack upp det som var i flaskorna tillsammans med grannen, maria och hennes vrålkonstiga karl, så nu är nog semestern slut.

Att marias karl är konstig är bara förnamnet. Han är livsfarlig! Han tar Brendahunden och bråkar med henne så hon blir jätte-vansinnig. Då tittar jag försiktigt på matte så hon inte tänker lämna över mig till "sled". Tänk om han börjar hysta omkring mig på det där viset. Då får allt matte rädda mig. Det vet jag att hon gör,.   här ser ni matte i barntältet. barnsligt va?!?! och jag fick inte vara med!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards