Alla inlägg under december 2011

Av madicken - 25 december 2011 20:49

Nu är jag så himla trött på den där dumburken som kallas tv. Matte sätter på den varje kväll. Hon sätter på den andra tider också, men det kommer jag till.

Just nu går det ett program som heter "stjärnorna på slottet". Det var nog det värsta jag varit med om.

Rätt som det är sitter en människa som heter Kim Andersson och gör något hon kallar "tungrunken". Helvete alltså, vad hon skrek till. Jag  hoppade en meter upp i sängen, fastnade i filten och tjöt som en gris. Det var inte roligt.

Matte brukar titta på tv-nyheterna i vardagsrummet på morgonen. Det gillar jag. Då ligger jag i mattes knä.

En dag sätter hon på tv:n klockan 07.00 när jag ligger i sängen och sover som skönast. Där kommer några vitklädda spöken med glitter och ljus i håret och skriker och skriker och skriker... Då alltså! Då försökte jag klappa till matte med tassen, men hon tyckte jag var söt som "tassade" på henne. Jag försökte få henne att fatta...stäng av, stäng av! Jag blängde och tassade. Till slut fattade hon. Tack och lov!

I bland är det en hund som skäller på den där apparaten. Jag ser ju hundskrället, men jag kommer ju inte åt den. Kan någon upplysa mig om hur jag ska kunna sätta tänderna i den där skällande hunden...

Av madicken - 10 december 2011 12:41

I dag är det nobeldagen. Det brukar jag och matte fira varje år. Jag får ha min fina rosa kjol och matte tar på sig långklänning. Så äter vi en trerätters. Jag brukar hoppa över förrätten, för matte brukar ha några rosa krokiga saker som luktar som jag gör där bak. blääää

Sedan äter vi oxfillé. Det är mumsigt! Matte steker den försiktigt så den blir mör och rosa . Den luktar inte äckligt som de där krokarna gör. Matte äter fikon i konjak till desert. Det äter jag inte det heller, men jag får säkert lite torkat levergodis. Min gamlematte är jättesnäll. Hon har gjort en hel burk med hemmagjorda levergodisar till mig. Matte gömmer godiset, så får jag leta upp det. Det är väldigt barnsligt. Jobbigt är det också. Sätt ner burken på golvet bara, så jag kan slaffsa i mig.

I går var grannens hund Frida här. Hon letade upp levergodisar som jag hade tröttnat på att leta efter. Det var gott att hon höll på med det, för jag tycker inte om andra hundar, särskillt inte när dom går in till mig. Jag tycker matte ska sätta upp en skylt på dörren: HUNDAR ÄGA EJ TILLTRÄDE. Jag blev så trött på frida till slut så jag gömde mig under en filt. Ni kan se en bild på det här....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards