Alla inlägg under juli 2011

Av madicken - 21 juli 2011 10:35

Å NEJ, det är inte sant! Nu kom grannkärringen med sin jättehund förbi. Då har hon tagit med sig en påse med något otäckt i som lät. Hon kastade den nästan på mig. Jag blev så rädd så jag tjöööööt. Jag sprang in till matte för att bli räddad. Då står matte  där och småler. Var det roligt eller?

Då tar människan med jättehunden och går förbi två gånger till och tror att jag ska komma ut och gapa på dom. Nix! Det här är ju förenat med livsfara.

Då är det tryggare att gapa på Frida-hunden, för då händer ingenting.

I dag är matte väldigt nervös. Springer här och plockar med saker helt hysteriskt. Hon säger att det ska komma en gubbe från kommunen och bestämma om vi får en "iglo" att köra in elopeden i. Det tycker jag  hon kan få. Den står faktiskt ivägen för mig när jag racar omkring med mina leksaker.

Snart är det helg! Då ska jag och matte ha fredagsmyyyys.

Av madicken - 20 juli 2011 18:58

Men hjälp, vad rädd jag blev i går!

Då kommer grannen med den jättestora hunden. Den är lika stor som en ponny. Den får inte vara här, så jag skällde ju huvudet av den som jag brukar.

Vad händer då.....

ponnyns matte tar ett jätteskutt över mitt staket och kastar en stor petflaska bredvid mig. tur den inte träffade mig i huvudet.

Kärringjävel! Då var det otäckt. Som om inte det räckte, springer hon efter mig in i min hall och kastar flaskan en gång till. Ni skulle sett matte. Hon höll på att ramla av stolen och s,,,ja, det kanske vi inte ska gå in på i detalj.

 

I dag har jag hälsat på en annan hund som heter frida. Hon var väldigt snäll. Jag skällde bara lite när hon kom, sedan var jag lugn och fin. Då var matte jätteglad.

Av madicken - 19 juli 2011 14:20

Nu var jag faktiskt allvarligt rädd för att matte var på väg att bli blind. Hon har haft några fula trasor hängandes för fönstren i över tre år. Människan måste väl se hur fult det var, men icke! Det är därför som jag började tro att hon serväldigt dåligt. Men så händer det! plötsligt får hon fram en liten stege som hon försiktigt klättrar upp på och river ner gardinerna. Det var på tiden.

Sedan plockar hon bort det mesta som står i fönstret. Torkar rent med en våt trasa och går och lägger sig i sängen. Va? ska det se ut så här? Tomt!

När hon legat där och funderat hänger hon upp en liten blå gardinkappa. Det enda problemet är att det är en öljettgardin hon hänger upp och hon sätter upp dem på en "kirs-stång". En sliten och avskavd som ser allt annat än rolig ut.

Sedan sätter hon några blå prydnadssaker i fönstret och slutligen en blå brännvinsflaska! Hon är blind!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards