Alla inlägg under maj 2011

Av madicken - 28 maj 2011 14:22

Nu börjar det blåsa i träden och då blir det snart regn igen. Måtte matte hinna gå ut med mig innan. Inte för det att jag är rädd för att bli våt, utan för maskarna.

Det är klart bättre när solen skiner!

När det regnat en stund kryper maskarna upp ur jorden och lägger sig på asfalten. Då kräks nästan matte. Hon vet inte var hon ska sätta fötterna för att inte trampa på de små kräken. En gång slickade jag på en. Då började matte ulka och ha konstiga ljud för sig. Jag tycker inte dom är så äckliga. Ser nästan ut som min mat innan den blivit mosad. Kanske någon kan rädda henne från den här maskfobin? Jag vill gärna att ni kommer med tips, för det regnar rätt så ofta i det här landet.

Av madicken - 21 maj 2011 13:43

När jag var hos gamlematten när matte var på cinderella och roade sig, så hade hon faktiskt vett på att ringa och fråga hur jag  mådde. Då svarar dom att jag dreglar. Fattar ni....DREGLAR!

jag dreglar inte. Jag löper. Det är en himla skillnad det. Man kan säga att jag dreglar i fel ända då. På TV såg jag att de visade reklam för mensskydd så säger dom: "have a happy period"

Vaddå happy period....hur roligt är det här då? Tur man bara löper två gånger om året. Människa skulle jag minsann inte vilja vara.

Av madicken - 20 maj 2011 09:34

Nu har matte varit på ålandsresa. Så himla taskigt att lämna mig hos gamlematten och den inbilska hunden Brenda. Hon blev arg på mig. Tänkte nog sätta tänderna i mig, men då jävlar hade jag huggit tillbaka. Gamlematten släppte ut Brenda att pinka före mig. Då kan hon skylla sig själv, för då pinkade jag på hennes sallad, HA! Undrar om dom vill äta den salladen nu?  Inte blev det någon kyckling till kvällsmat, bara äcklig hundmat. Sent i går kväll kom matte hem igen. Jag låtsades bli glad och skällde och pussades som en galning, men innerst inne var jag ju vrångsur! Jag fick som vanligt kyckling i sängen, men ni ska inte tro jag rörde den. nähä då! Inga mutor här inte. Jag fick inte ens en present. Till sig själv hade hon köpt sånt där som luktar starkt som hon sa till mig att jag skulle slicka upp för några veckor sedan, när hon spillde skiten på golvet. Fyra askar godis! Tänk er....som hon inte var aningen korpulent förut!

Men i dag är allt som vanligt. skööööönt....

Av madicken - 13 maj 2011 20:51

nu har allt min matte varit ute på för mycket. hon försvann varenda dag och här fick jag sitta och ha tråkigt. hon ordnade ett loppis. De hade ett lotteri för EMILs CDG-förening och det tycker jag ju var bra. De fick in 550 kronor till lägret som de ska ha 3 juni. Det blir mycket glass till alla glada ungar. Jag tycker inte om glass. Det gör matte.

Hon smyger ner glassar i frysen, men jag ser allt jag. I dag var hon och köpte en storstrut. Jättestor!

Nästa vecka ska hon lämna mig hos gamlematten. Då får jag ju ingen kyckling i sängen till kvällsmat. fy farao vad orättvist. Där sitter hon på ålandsbåten och vräker i sig drinkar och god mat och jag får äta djupfryst hundmat. blääää

jag återkommer med en rapport om den upplevelsen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards