Alla inlägg under november 2011

Av madicken - 18 november 2011 17:25

I dag blev det ingen vanlig kisseronda. Vi tog av från gångvägen och gick hem till gamlematten. Där var det väldigt bråttligt utanför. stora grävskopor och lastbilar. När vi kommer in så har dom inget vatten. Jag som var så törstig. Vad göra? Bara att ta fram vindunken. Fanns ju inget annat. Jag tyckte inte det var gott. Det tyckte matte. Hon drack två glas. Sedan får gamlematten fram en rosa hundtröja som de trär över huvudet på mig. Gissa vad det stod på ryggen?!?!....BORTSKÄMD, på engelska

Som om jag skulle vara bortskämd! katastrof!

Där ser ni vad farligt det kan vara att inte ha vatten i kranarna.

Av madicken - 5 november 2011 13:27

I natt har gamlemattens hund Brenda sovit över hos mig. Det var inte roligt. Först tog hon min plats i sängen, sedan tog hon min kudde och till sisst kliade matte henne i stället för mig. stöööön!

När det var dags att sova var jag väldigt upprörd. Det var matte också, för Brenda hoppade upp och ner i sängen. Hon var ibland i vardagsrummet och gnussade ner hela mattan med hår och i nästa stund klev hon omkring i sängen och kliade sig. Matte skulle ta en insomningstablett, så trött på eländet var hon. Men då hade jag tur. Hon tappade den! Swish så var jag där och norpade den. Det gick på fem röda sekunder och matte blev väldigt paff. Hon letade länge efter den. Skakade täcket och höll på. Det hade hon inget för....borta! Sen sov ju jag väldigt gott i alla fall och slapp ha ont av den kliande hunden. Brenda är ingen lopphund. Hon är allergisk, så hon kan ju inte hjälpa att hon var störig.

När klockan var 4-½5, så hämtade matte en bit sylta och stoppade in lite cortison i den. Då blev Brendahunden väldigt glad och slutade klia sig. Sedan sov vi allihop ända tills kvart i nio.

Det var skojjigt att gå på promenad när vi var två. Matte slet väldigt med en hund i varje hand, men det brydde vi oss inte om. Lite jobb får hon väl räkna med. En stund efter vi varit ute så pinkade  vi på köksgolvet. Vi tog i för kung och fosterland, så det blev rejält vått. Nu fick matte jobb igen, fniss...

Snart ska Brenda gå hem. Då skulle vi kunna haft mys, jag och matte...men icke!

Då kommer barnbarnet Tilda och ska ligga över. Ett himla rännande här om man får säga så.

Fast Tilda tycker jag mycket om <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards