Alla inlägg under september 2011

Av madicken - 27 september 2011 10:11

Inte så mycket att orda om visiten hos gamlematten. Jag har ju liksom varit där förut. Det jobbigaste var ju att inte få någon kyckling i sängen när jag gick och lade mig. Inte fick jag ligga ovanpå gamlemattens ben heller. Det får jag ju hemma.

Så var det den där "lilla" promenaden. Den vill jag inte göra om. Jag försökte vända hem flera gånger, men gamlematten bara gick och gick och gick. Tillslut hängde tungan flera decimeter ut, så trött var jag. Sent på torsdagskvällen gick vi en promenad till....och kan ni tänka er. Jag var hemma igen!

Det var alldeles tyst och tomt, men det sket jag i. Jag gick och lade mig i min egen säng och drömde om ett fat med grillad kyckling.

Och vips, så står hon där i dörren och ser nästan ut som hon brukar. Skillnaden var bara en fånig hatt som hade på huvudet. För att Lasse Ste

fanz spelade på kryssningen så behöver man väl inte se ut som Olle för det. Nog för hon har kroppshydda så det räcker. Hennes mage är en "Olle-mage". Sedan gick det inte så bra. Efter att hon pussat på mig sätter hon på mig hatten! NÄÄÄÄÄJ!!!! Och för stor är den!

Av madicken - 23 september 2011 11:18

På onsdagsmorgonen i förra veckan, kliver matte upp ur sängen som vanligt. Men hon går in i duschen. Hon brukar ju duscha på kvällen. Nu är det nå´t  på gång.

När hon står där i all sköns ro och tvålar in sig så ringer det på dörren. Hör hon inte det?? Jag skäller! Då ropar någon i fönsterspringar. Jädrans vad jag skäller!

Matte ropar: Håll tyst!

jag skäller ännu mer. Brinner det eller?

DÅ...kommer matte utrusandes som ett jehu ut ur duschen. halvt insvept i ett badlakan. Kastar sig på dörren och vräker upp den. så säger hon: JAG HAR FÖRSOVIT MIG!  Det förstår jag inte vad det betyder. Men jag förstår att DÅ får man bråttom. Egengligen hade inte den korkade människan försovit sig. Hon hade ställt klockan en timma fel. Utanför dörren står 3 kärringar som jag känner igen och ser chockade ut. Mattes syrra kastar sig

in och får ut mig på gräsmattan och skriker: KISSA! Sen plockar hon ihop mattes kassar, medan matte sitter på sängen och försöker få på sig kläderna så fort hon bara kann. Jag tog tiden. Det gick 12 minuter från det matte gick ur sängen, duschade, tog på sig och slängde igen dörren. det var nog rekord.

Sedan kastar dom igen dörren och drar i väg. Där sitter jag snopen och tittar efter dom. Jag fick inte följa med.

En timma senare kom gamlematten och hämtade mig. Matte har åkt till Åland på kryssning, talar hon om för mig. Tack för det!

Av madicken - 10 september 2011 10:14

förra helgen var grannarna här och drack sånt där som dom blir barnsliga av. Då säger gamlematten till en granne att hämta sin hund. Gör du det säger min matte då. Är hon inte riktigt klok? Ska vi vara tre hundar här? Brenda känner jag ju. Inte för att jag gillar kräket men det är liksom okey ändå. Matte säger att då får maria ta ansvaret för hundarna. Sagt och gjort. In kommer fridahunden. Den försökte jag förgäves äta upp. Efter att dom särat på oss låg vi och blängde på varandra resten av kvällen. När ingen såg hämnades vi alla tre. Vi gick ut i hallen när ingen såg och pinkade på hallmattan allihop. Matte kastade ut mattan så den flög genom luften. Hon lade pannan i djupa veck, för hon visste ju inte vem av oss som pinkat på den. Hon blev väldigt fundersam när hela golvet under mattan flöt. Kan en hund pinka så mycket? Nä, matte...det kan den inte, hehe

Av madicken - 9 september 2011 18:22

förlåt att jag inte skrivit på ett tag, men min matte var för korkad för att komma in i bloggen. hon har startat om sin dator, så favoriterna försvann väl i cyberrymden. Nu sitter hon och chattar på vovve och slurpar i sig champagne och ost. jag får inte smaka.

Här ser ni en massa öl som dom drack upp på en fest. ser ni min besvikna min. sluuuuut!


jag återkommer med mer kul inlägg när jag är på bättre humör. kram på er


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards